2e dag port douglas Australië

16 november 2018 - Port Douglas, Australië

Na een vermoeiende reis heerlijk in slaap gevallen, midden in de nacht hop het licht aan, Ron springt uit bed en roept de airco is uit... ik zit slaapdronken rechtop in bed en dacht in eerste instantie: er is iemand de kamer binnengeslopen maaR nee hoor was gelukkig maar de airco... gelukkig de slaap weer kunnen hervatten.. we gooien het er maar op dat het de omslag van het weer is en Ron nog niet in het ritme zit😉

Na een zelfgemaakt ontbijtje, zaten wij al heerlijk ontspannen, gespoten en gesteven op het balkonnetje.... ik had al eens een paar keer hard gekucht ( Beer en Tjits hebben de kamer naast ons)  we hadden namelijk om 10.00 uur afgesproken alleen zij stonden nog niet buiten.  Op mijn gekuch geen reactie...  om 10.15 uur een app van Beer : wakker ? Bleek dat ze vergeten waren de klok op automatisch te zetten ...  ook dit was ff een ritme momentje...

uiteindelijk aan onze rit begonnen... met als tussenstop een badmode  zaak...  Beer was zijn zwembroek in Singapore vergeten duss ff een nieuwe scoren.... bedacht me nog of ik niet wat vergeten was om toch nog iets aan mijn shopdrang te doen maar dacht nee dit gaat te ver 😂 krijg de koffer nu al amper dicht.

De rit ging naar Cape tribulation, een mooi natuurpark gelegen in de mangrove. Om hier te komen moesten we eerst een pont over en door een kronkelige weg bij diverse mooie stekjes uit te komen. Een mooi meer tussen de mangrove, mooie stranden, leuke wandelpaden etc... vervolgens nog een fruithandel bezocht waar men zelfgemaakt ijs verkocht... heerlijk....

prachtige natuur waar het ook mogelijk was om in primitieve hutjes te overnachten... je kunt dan wel zeggen dat je de natuur optimaal  beleefd hebt of zoals Beer  en Tjits al eens hebben gedaan in een auto met een tent op het dak... prachtig voor anderen ... maar niks voor mij 😇

ook in dit gebied werd wederom gewaarschuwd voor krokodillen... heel jammer Van die uitnodigende stranden ...

Nadat we de plaatselijke italiaan bezocht hadden besloten om nog wat Bij te slapen .

morgen staat het great barrier reaf op het programma, hele dag op de boot en lekker snorkelen.

xxx

(diana)

1. Nicky & Alba:
    16 november 2018
    Hahahahah diaan prachtig voor andere niet voor mij ik hoor het je al zeggen ! Hahaha de foto’s zijn wederom fantastisch !
  2. Nelly Geefshuysen:
    Leuke impressie van jullie eerste en vermoeiende dagen. Kijk uit voor de krokodillen … Wij verheugen ons weer op het volgende verslag van het mooie barriereriff.
    Groetjes uit het mooie Drenthe, Nelly & Ger
  3. Sandra:
    16 november 2018
    Wat een leuke ervaringen, Diana nu weet je ook wat in mijn nachten gebeurd, haha de Airco🤣🤣 super mooie foto’s. Verheug mij nu al op het nieuwe verhaal. Geniet met volle teugen😘