van Cooma naar Lakes Entrance Zuid Australie (280 km)

26 november 2018 - Lakes Entrance, Australië

We gingen op weg van Cooma naar Lakes Entrance… Beer en Tjits hadden bekeken hoe de route zou lopen door de Snowy Mountains... big bus chauffeur Ronnie werd er van in kennis gesteld en daar gingen we....  Door diverse dorpjes werd vervolgens een route richting bergen gereden. Door smalle gravelpaden werden kilometers omhoog geklommen. geen tegenligger te bekennen en de weg werd maar smaller en smaller, meer bulten en hobbels en hoger en hoger..  de natuur was prachtig alleen niet waarneembaar voor de big bus driver...  gelukkig dat het droog was anders niet begaanbaar voor onze auto maar alleen voor 4wdrive....  Ronnie moest alle zeilen bijzetten om het voertuig goed door de bergen te besturen… Beer gaf diverse malen aan dat  hij wel wilde overnemen maar dat wilde Ron niet… geeft het stuur liever niet uit handen...… Na 1,5 uur zag ik dat de kaak van Ronnie meer en meer gespannen werd... ik zag hem denken.... man man man die route had ook wel anders gekund.... ondanks een prachtige top en een geweldig dal ……..

Uiteindelijk gekomen op het hoogste punt... en ik dacht  … oohhhh nu moeten we ook nog dat hele eind omlaag maar wat schetste onze verbazing... we kwamen op een vlak gedeelte terecht met weilanden, koeien en geiten en nagenoeg geen bomen, heel bijzonder deze overgang van de natuur.....Gestopt voor een koffie met een heerlijke wafel met ijs en Nutella om vervolgens onze weg te vervolgen.

Uiteindelijk op de plaats van bestemming aangekomen, goed ontvangen door de hoteleigenaar die ons van allerlei tips voorzag. Om de benen te strekken een stuk gaan wandelen in de richting van de zee... en pfff het waaide... alsof ik in Nederland op het strand stond... tja weer heb je niet in de hand.... Onder een brug voor Tjits nog een score gedaan....

Op de kamer kreeg Ron de tip van vriend Erik hoe hij via een Vpn app de F1 kon volgen en ja hoor.... de wedstrijd kon gevolgd worden en  was er eentje blij....

Vandaag een korte rustdag in ons drukke reisschema. Eerst lekker op ons gemak ontbeten en daarna op weg naar Raymond Island (hoe toepasselijk)... volgens onze hoteleigenaar was het hier prachtig, Kangaroos, koala's en diverse vogels…. je moest via een veerpont oversteken om op het eiland te komen... en ja hoor het was erg mooi.... diverse koala's gespot.... ik dacht op een gegeven moment wat hoor ik toch een geluid, alsof iemand snurkte.... en maar luisteren en luisteren.. Tjits had het ook gehoord... uiteraard wilden we dit vastleggen.. toen we het geluid hadden opgenomen opzoek gegaan naar de koala die dit veroorzaakte.... wat bleek... was het een duif die dit geluid veroorzaakt... hilarisch....

Maar wat een rust op het eiland.... dit is echt om in je zen moment te komen, ik zag me daar al zitten o mijn langverwachte boek te gaan schrijven... prachtige huisjes met mooie tuinen,,, mooie vogels die heerlijk tjilpten.. kangaroos in de tuin.. koala's in de bomen... en tja in het hoogseizoen.. heel veel toeristen die met fototoestellen in de aanslag door je tuin rennen... dat is dan weer de andere kant........

Na het eiland te hebben verlaten zijn we naar een locatie gegaan waar de zee de baai in komt... hier zijn vaker dolfijnen te zien... diverse Chinezen waren doende om vanaf de kant kreeften te vangen...  Beer zag aan de overkant een landtong waar hij graag op wilde wandelen... wij hadden hier niet veel zin in, derhalve beer en Tjits afgezet en wij een leuk restaurant opgezocht... en nog genoten van de zonsondergang...

morgen op weg naar een nieuwe locatie.....