Kurunda en reizen naar Sydney

18 november 2018 - Sydney, Australië

Onze dagen in de tropen zitten er op, we kijken terug op fantastische dagen, maar voordat we op het vliegtuig stappen naar Sydney bezoeken we eerst nog het stadje Kurunda.

Kurunda staat bekend dat het midden in een tropisch regenwoud ligt en dat je er kunt komen via het spoor en met een 7 km lange kabelbaan. Wij kozen voor het laatste. Nu is een kabelbaan natuurlijk niet zo bijzonder, maar wel als die kabelbaan vlak over het tropisch regenwoud gaat. Onderweg moest er ook nog een keer worden overgestapt en werden we gewezen op een waterval," it will be awsome  Volgens de dienstdoende kabelbaanbediende. Nou we gingen er eens goed voor zitten. Na enkele kilometers zagen we inderdaad een stroompje van een berg afdalen, hilariteit alom. Nu moet je weten dat het hier de droogste periode is geweest en dat over enkele weken het tropisch regenseizoen begint. Begrijpelijk dus dat er een water tekort is. Nou ja voor de rest was het dorpje zeker de moeite waard en werden de eerste souvenirs aangeschaft.  Vervolgens de auto ingeleverd en naar het vliegveld, met een half uur vertraging vlogen we naar Sydney. Overigens werden de koffers van Diaan en mij voorzien van een label met daarop de tekst " Heavy Weight" en til instructies.....

Tijdens de vlucht bleken we WIFI aan boord te hebben, hier werd iedereen natuurlijk helemaal blij van. Wel bijzonder en ook nog een prima verbinding. Aangekomen in Sydney hebben we snel het hotel opgezocht en op zoek gegaan naar iets te eten. Wel was het al na 23.00 uur, na een korte wandeling kwamen we bij een soort van chinees. Nu zijn porties sate's inmiddels een rode draad in ons dagelijks eetpatroon geworden. Ja ook van Diaan. Dus werd er het een en ander vanaf een vrij onduidelijke kaart besteld. Er werd ons wel duidelijk verteld dat de keuken eigenlijk gesloten was en dat we voldoende moesten bestellen. Wat volgde was de helft van wat er besteld was, nabestellen kon niet dus moesten we er het maar mee doen. Enigszins verbaasd werd er afgerekend en een korte wandeling door het centrum gemaakt.

Morgen maar eens op ontdekkingstocht door Sydney, weer een totaal andere stad als bijvoorbeeld Singapore. Ook qua temperatuur, het is hier toch al snel 10/15 graden koeler. We komen er ook achter dat ondanks onze zwaarbeladen koffers wij niet echt rekening hebben gehouden met koeler weer. Volgens Diaan had ik dat ook niet goed aangegeven waardoor ze alle jurkjes topjes truitjes en korte broeken weer ongedragen mee terug kan nemen. En dat ze nu maar twee broeken en twee shirts heeft... voel een shopmiddagje aankomen …...we zullen zien.