Melbourne

1 december 2018 - Melbourne, Australië

Om half zeven de koffers ingeladen in onze big bus en eerst naar de plaatselijke bakker gereden om wat broodjes voor het ontbijt en koffie te scoren.... de geur van versgebakken brood en gebak kwam ons tegemoet... het water liep ons letterlijk in de mond....

de rit naar Ringwood (een stadsdeel van Melbourne) waar het voetbalveld en het huis waar Ron geboren is Duurde 3,5 uur. De ontvangst en het gevoel wat Ron hierbij had zal hij in een aparte BLog beschrijven.

nadat wij Ringwood verlieten zijn we naar het hotel gereden  dit was midden in het centrum en was zeer comfortabel. Nadat we de koffers op de kamer hadden achtergelaten zijn we naar de autoverhuur gegaan om de auto in te leveren... nou dat was ook even een momentje... men begon te piepen dat de auto bij de voeten vol zand lag, en als men dit niet met de stofzuiger eruit kreeg moesten we reinigings kosten betalen... u moet weten dat wij in Sydney de auto zonder automatten , van binnen en buiten niet gepoetst Hebben ontvangen. Beer probeerde dit nog uit te leggen, de arrogantie van deman van het verhuurbedrijf schoot me compleet in het verkeerde keelgat. Heb hem op de Diaan wijze proberen duidelijk te maken wat ik er van vond. Beer heeft het toen maar  het overgenomen Ook dat zonder resultaat. Uiteindelijk bracht de jongste bediende de oplossing, hij stond al geruime tijd met de stofzuiger in de aanslag, hij begon te stofzuigen en riep dat hij het er wel uitkreeg.

vervolgens naar de haven gelopen en hier een drankje genuttigd.

De trams zijn in de stad gratis ... heel bijzonder... waar vindt  je dat nog... en in de hele stad heb je tevens gratis WiFi....

uiteindelijk in Chinatown beland waar wij hebben gegeten en vervolgens op een rooftop bar een afzakkertje genomen. Op de hoek van de straat nog naar een steengoeie straatmuzikant geluisterd... erg mooi... en nu lekker op de hotelkamer.

morgen overdag shoppen, de mannen in de avond naar een voetbalwedstrijd.