van Apollo bay naar Warrnambool

29 november 2018 - Warrnambool, Australië

Nadat ik de blog had getypt, was ik bijna twee uur doende met het uploaden van twee foto's, de tv gaf constant storing en de wifi was ook niet je van het... Ondertussen hadden Beer en Tjits nog een wandeling door het dorp en langs het strand gemaakt waarna we een appje kregen of we nog wakker waren... tja ik had nog geen foto geüpload….. Beer stelde voor om een dag eerder te vertrekken en het dagje strand te laten voor wat het was... (hadden ook nog geen strandweer voorspelt). Ondanks dat we het hotel ook al voor de dag erna hadden geboekt besloten om onze dag te vervolgen....

Ondertussen was het in Australië twaalf uur geworden en kreeg ik een video gestuurd.. jullie moeten weten dat het mijn verjaardag is, ik heb namelijk sara gezien.... dat is voor mij nogal een dingetje... ik opende de video en kreeg hartkrampen... Filiz , Sarah en Peggy vonden het een geweldig idee om voor mijn voordeur een verrassing te zetten.. Ron was hierover geïnformeerd en had dit prima gevonden, zoonlief had geen keus die werd overvallen en moest maar mee opdraven in het circus... Met gemengde gevoelens heb ik de video bekeken, heel lief dat ze aan me dachten maar dat de verrassing vervolgens een week zou blijven staan dat ontnam me toch de adem.... De dames belden nog even gezellig, wreven het me nog eens onder de neus en hadden de grootste lol.... Gelukkig kon Odin mij geruststellen dat de verrassing niet de hele week voor de deur zou blijven staan... Ik kon zonder hartkloppingen gaan slapen. Mijn ouders en schoonmoeder hadden mij ook goed bedacht, weet in ieder geval dat ik daarvan die elegante UGG's sloffen ga kopen ….Vervolgens met manlief getoast op een nieuw gezond levensjaar.....

Na te hebben ontbeten zijn we op weg gegaan om de Great Ocean Road te gaan bekijken.... allereerst gestopt bij Otway waar een vuurtoren uit 1858 nog intact was gehouden... heel mooi stuk historie.. wat ons wel opviel was dat niets achter glas stond, dat je alle kamers kon inlopen zonder dat er hekken of koorden gezet waren.. bijzonder... geen graffiti geen troep … het kan dus wel !!! Een hele mooie locatie met een mooi verhaal

Vervolgens naar de 12 apostelen gereden.. dat zijn een aantal rotsen in de zee die door de natuur zijn afgesleten en dus los in de oceaan staan.. ondertussen zijn er nog 7 over... een aantal zijn ingestort.... maar wat prachtig om te zien... zo'n mooi stuk natuur... in een prachtige omgeving…. De foto's laten eigenlijk niet zien hoe mooi het is.... daarna nog een paar mooie plekken bezocht waar je het jarenlange natuurgeweld kon terugzien in de rotsen....

Na in totaal weer 8 kilometer gewandeld te hebben besloten om de laatste loop niet meer te doen.. en alvast naar de route te kijken... In een stad genaamd Warrnambool een hotel gezocht... Beer en Tjits betaalden deze voor mijn verjaardag… nou het was geen hotelkamer maar een appartement, woonkamer, twee slaapkamers en dat voor een nacht.... toen op zoek om lekker te gaan eten in een leuk restaurantje.... en wat ons de afgelopen weken was opgevallen was nu in een grote stad ook weer het geval... zowel de winkels als een groot deel van de restaurants was gesloten... van shoppen is dan ook geen sprake...

Wat trouwens ook zeer opmerkelijk is dat er overal kerstversiering, kerstbomen etc staan en wij in dit klimaat geen enkele idee hebben dat er over 26 dagen al kerst is... het voelt voor ons als zeer misplaatst al deze kerstversiering…..

Uiteindelijk in een restaurant beland en onze dag afgesloten....