Van Wilsons Promontory naar Apollo bay

28 november 2018 - Apollo Bay, Australië

Een lange rit staat vandaag op de planning, eerst een ontbijt bij het motel om vervolgens op weg te gaan. Het ontbijt stelt bij de motels niet zoveel voor, daarom zijn de hotelkamers dan ook uitgerust met een toaster, waterkoker en ijskast zodat een ieder in zijn eigen ontbijt kan voorzien. De inkopen halen we dan ook in de supermarkt, de prijzen van de boodschappen  zijn over het algemeen duurder als dat we gewend zijn.

De rit naar het zuiden was op zich niet spectaculair te noemen of krijgen we al tunnelvisie en zien we al dat moois niet meer....

Na 3 uur kwamen we aan bij de ferry, die ons over de baai van Melbourne bracht.

Het laatste stuk tot aan de ferry was het super zonnig weer, ik werd er helemaal blij van en zag de zomerjurkjes die ik 2,5 week geleden in mijn koffer had gelegd al aan mijn oog voorbijschuiven.... heerlijk ....... slippers eronder en hop......

Gigantische  huizen op de top van een berg met uitzicht op de baai prachtig... veel surfwinkels, winkels waar gipsy kleding werd verkocht dit was echt het ultieme no worries gevoel 😹😹

Op de ferry was het heerlijk vertoeven, op het dek, heerlijk zonnetje.... en genieten van het uitzicht.

We kwamen vervolgens op de kustweg Great Ocean Road, dit schijnt de mooiste kustweg van de wereld te zijn.... en jawel prachtige view alleen door het weer leek het de kust van Ierland wel... 😉 maar we hebben nog een dag om het mooiste stuk af te leggen en met een zonnetje is het net even anders...

In de dorpjes waar we voorbij kwamen liepen de mensen met dikke truien en winterjassen de klok op het dasboard gaf dan ook maar 15 graden aan.

Uiteindelijk  aangekomen in het het plaatsje Apollo Bay , volgens de ANWB gids zou het de toeristenplaats bij uitstek zijn.... we keken elkaar aAn en Vroegen ons af of wij een andere beleving hadden, toch maar naar het strand gelopen en even uitgewaaid...

Een avondmaal genoten in een Chinese noodles bar en toen ons hotel opgezocht. Je moet weten dat de meeste hotels qua prijs best meevallen zo rond de 80 euro per dag zonder ontbijt per kamer. Deze was de duurste tot nu toe maar waarschijnlijk betaal je de view....

Nog geen plannen voor morgen gemaakt. Eigenlijk een dagje strand. Maar met een winterjas en oorwarmers is het toch niet zo mijn ding, toch maar even kijken wat het weer doet..