Sydney dag 2

20 november 2018 - Sydney, Australië

Vanmorgen weer naar onze fruit/yoghurt bar getogen en work-out en energy-yoghurtshakes genomen overheerlijk... vandaag hadden we in ieder geval minder last van als gisteren... toen moesten we hals over kop een toilet bezoeken.... wellicht begint ons (Beer en ik) lichaam nu pas te wennen aan al dat gezonde gedoe. Overigens hadden Ron en Tjits nergens last van.

Vervolgen de bus genomen naar de haven waar we de boot naar de overkant van de baai namen …. hier hebben we de Sydney dierentuin bezocht met allemaal inheemse dieren... zooo mooi, en vooral de koala's, wat een super leuke beestjes... kun je uren naar kijken...

In Sydney kun je op allerlei manieren door de stad reizen, inclusief watertaxi's en ferry's. De ferry's worden voornamelijk door werkend volk gebruikt om naar het andere deel van de stad te komen. Met de auto ben je naar sommige wijken veels te veel tijd kwijt, dus dan maar de ferry. En de toerist maakt handig gebruik van dit vervoermiddel, dus wij ook. Het fijne is dat de ferry's vanuit het middelpunt van de stad vertrekken, wel zo handig.

Na de dierentuin de Ferry naar Darling Harbour genomen om daar van het uitzicht te genieten. Het was heerlijk zonnig weer dus ideaal om op het water te dobberen.

Uiteraard moest ook nog de Harbour Bridge te voet overgestoken worden.... in totaal ongeveer 2 kilometer... mooi … voordat we aan de reis begonnen had ik het er nog met Ron over gehad om wellicht over de boog te gaan lopen dat kan namelijk ook.. toen ik midden op de brug stond, kwam ik tot de conclusie dat boven over de brug lopen ( dus over de boog ) toch aan mij niet besteed was, daarnaast vond ik 300 euro pp toch ook wel aan de prijzige kant... (heb je tenslotte hier ook drie paar UGG's voor haha)

Maar wat een drukte zeg op de brug qua verkeer, voetgangers etc... alles zwaar bewaakt door camera's en surveillanten, helaas in deze tijd ook niet meer ondenkbaar gezien de aanslagen.

Leuk was dat je vanaf de brug prachtige hotels en duren huizen zag liggen maar uiteraard niet voor onze beurs, wel leuk om naar te kijken. Ook de mega cruiseschepen meren af en aan....vlak na het aameren zie je groepen mensen vanaf et schip achter een gids aandraven...

Qua kosten voor eten en drinken kan ik niet zeggen dat het duur is, maar ook niet echt goedkoop...bv 3 pilsjes en een cola ongeveer 23 euro … tja je zit dan ook in een wereldstad toch ?

Na onze wandeling over de brug zijn we richting hotel gelopen, dit is ook een hele overlevingstocht moet je denken.. zoveel voetgangers, zo druk allen doende met hun telefoon op zoek naar een plek om te eten. Ik heb zelf het idee dat men voornamelijk buiten de deur eet en niet kookt... tja zou ook een levensstijl van mij kunnen zijn niet ?

In totaal vandaag 13 kilometer gelopen, dus nu voetjes hoog en op tijd slapen om morgen weer naar een heel ander deel van Australië te gaan.. Katoomba zal onze volgende pleisterplaats zijn.

Diana en Ron.

20 november 2018
    Super
  3. Mem:
    21 november 2018
    Hallo daar ben ik dan. Wat een super reis en al die indrukken. Jullie mogen bij thuiskomst wel even bijkomen. Bedankt voor alle mooie verslagen en de foto s. Een foto is wel uniek waar Beer en Tjits op de grond liggen. Tot de volgende keer en ga nog lekker genieten.
  4. Tim:
    23 november 2018