Katoomba, the Blue Mountains

21 november 2018 - Katoomba, Australië

Ron en Beer gingen na onze shake de huurauto ophalen, mooie grote auto waar we met al onze bagage ( voor namelijk onze koffers)ruimte genoeg hadden. Op weg naar Katoomba zag je pas hoe groot de stad Sidney is.

Het hotel waar we in verblijven de komende twee nachten is prima, goed bed en douche en daar gaat het voor ons om. Het was zeker 10 graden koeler dus een trui is geen onnodige luxe.

Na aankomst gelijk op weg gegaan om de omgeving te verkennen. De bergen (1070 m) in gereden over hobbelige paden en vervolgens even een wandeling gemaakt, nou ja wandeling......

We begonnen met een pad en vervolgens een paadje en toen maar een route genomen “the 800 steps” , man man man dat liep me toch stijl omlaag met obstakels als boomstronken, wortels, traptreden etc. Halverwege bedacht ik me nog : “ en waar brengt het ons. “ Ik zag aan ron’s gezicht dat hij er hetzelfde overdacht.  Beer en Tjits stapten ijverig door. Halverwege kwam ons een sportieve man tegemoet met dik het zweet op zijn voorhoofd en puffend.... nou dat was voor mij de doorslag ik zei : “wij gaan terug “ ... ik zag dat Ron ook opgelucht ademhaalde want de klim terug was toch best pittig te noemen. Onderweg terug werden we zelfs nog getrakteerd op een pittige regenbui.

Wat een mega contrast van het drukke en door lawaai omgeven Sidney naar deze prachtige natuur.

Morgen verder in deze prachtige omgeving...