Hiken in de Blue Mountains

22 november 2018 - Katoomba, Australië

Een actieve dag stond er op het programma en dat werd het. Wanneer je in de Blue Mountains bent mag een of meerdere hikes niet ontbreken. In de folder ziet het er al indrukwekkend uit, maar in het echt wordt dat nog eens overtroffen, waanzinnig gewoon. Tijdens het ontbijt werd de eerste hike besproken, de tocht naar de beroemdste waterval van het gebied de Wentworth Falls ging het worden. We zitten dus in de bergen en dat betekent dus klimmen en dalen over haast onbegaanbare paden, maar ook onder overhangende rotspartijen door waar links en rechts het water doorheen druppelt. Het mooie is dat er onderweg diverse zogenaamde look-out punten zijn, of in het gewoon Nederlands uitkijkpunten. Het geeft prachtige vergezichten over het gebied. Na een tijdje kwamen we dan uiteindelijk bij de waterval en omdat ook hier weer niet zoveel water stond konden we via een pad de waterval bovenlangs oversteken. Ik denk onder normale omstandigheden lukt dat niet door het vele water, maar vandaag dus wel. Ondanks het weinige water was het een indrukwekkend gezicht. Uiteindelijk zijn we weer terug gewandeld en hebben we heerlijk in het dorp Leudal geluncht.

Wat verder opvalt zo halverwege de reis, is dat waar we ook komen en mensen spreken iedereen, tot nu toe dan, een connectie met Nederland heeft. Of men heeft Nederlandse ouders, of men is er op vakantie geweest of men heeft een vriendje in Nederland, heel apart. Gelukkig is men zeer te spreken over Nederland, nou ja nu hebben we natuurlijk ook niet echt wat te klagen.

De middag gingen we naar een hele andere kant van de Blue Mountains, nu klinkt het verder als het is maar toch. Pulpit Rock ging het worden, een uitstekende rots die bereikbaar was via een redelijk pad. Maar om echt bij de rots te komen moest je via een hele stijlen trap naar beneden. Nu klinkt dat allemaal vrij simpel, je moet weten dat het vandaag stormde in het gebied, ik denk windkracht 7. En in de bergen voelt dat behoorlijk stevig. Dus boven op de rotspartij konden we ons met de nodige moeite staande houden, laat staan toen we afdaalde naar het plateautje genaamd Pulpit Rock.  Ik hoop dat de foto's boekdelen spreken. Enerverend zullen we maar zeggen.

Moe maar voldaan hebben we deze laatste dag in de Blue Mountains afgesloten. We kijken terug op 3 prachtige dagen waarin we lichamelijk behoorlijk actief zijn geweest, heerlijk gegeten hebben en vooral veel plezier hebben gehad. Morgen (Vrijdag) is een reisdag, we reizen rond de 300 kilometers terug naar de kust ten zuiden van Sydney naar de plaats genaamd Jervis Bay.

Wordt dus vervolgd.....

Ron en Diaan.

1. Mem:
    22 november 2018
    Hallo kinderen, mijn gezin wordt steeds groter, wat fijn is dit. De foto s spreken idd boekdelen. Drie drukke dagen maar heerlijk gegeten en veel plezier gehad, dit is belangrijk. Bedankt ook voor de mooie foto s. tot de volgende keer.