van Jervis bay naar Cooma (Snowy Mountians)

24 november 2018 - Cooma, Australië

Na een ontbijtje op weg naar Cooma, voordat we vertrokken  ,moesten we Tjitske nog even ophalen daar zij al op pad was om te Geo catchen… en ja hoor die is ook weer binnen.

Ongelooflijk wat we onderweg aan natuur zijn tegengekomen. Zoals watervallen, dichtbegroeid woud, prachtige weiden etc... kilometers zonder dat we een tegenligger tegen kwamen. Wel een aantal doodgereden kangaroes, en andere beesten (waar mij de naam even van ontschoten is)... heel sneu....

Na 1,5 uur gereden te hebben, kwamen we bij een lieftallig dorpje uit (welgeteld een (1) winkelstraat) waar een klein lokaal marktje was... heel leuk... lekkere koffie en een eigengemaakt appelpuddingkruimeltaartje gegeten en kleine gebakjes met custard vla… lekker... op naar het volgende deel.

Na weer een hele tijd onderweg te zijn, zagen wij opeens aan de kant van de weg een kangoeroe zitten, die keek ons echt aan met een blik van …"wat komen jullie nu doen in deze prachtige stille omgeving"... de kangoeroe sprong de weg over hop zo het woud in.... Nou Beer sprong van enthousiasme nog net niet door de voorruit naar buiten om het prachtige beestje op de foto vast te leggen.. toen we tot stilstand waren gekomen, is Beer als een sluipschutter het woud in geslopen om het mooie beestje te vereeuwigen maar helaas zonder resultaat.... ondertussen had Tjitske een egel gespot die ze op korte afstand kon filmen... en wij..... wij stonden heerlijk op deze prachtige locatie van de zon te genieten een selfies te maken  ……🤣🤣

Vanuit het niets ging de prachtige natuur over in een uitgestrekte vlakte... heel bijzonder... waar we enige tijd later in het plaatsje Cooma aankwamen. Cooma ligt aan de rand van de Australische Alpen. De plaats wordt blijkbaar bezocht na het skiën, maar van enige apres ski was geen sprake.  Op dit moment was het stadje in ieder geval erg stil en de winkels sloten al om 13.00 uur. Het wintersportseizoen loopt bijna ten einde vandaar....

Nog een tijdje door het dorp gewandeld en Tjitske nog even haar score bijgewerkt. Opvallend is verder dat de politie midden op straat stil staat en hier en daar wat automobilisten van de weg plukt en ze laat blazen en bij de brandweer hangt een bord waar aangegeven wordt wat het risico op brand is in de buitengebieden. De meeste auto's zijn voorzien van een 27 mc bakje daar in het buitengebied geen mens te vinden is en er zou je daar maar wat gebeuren toch? Ook tijdens onze rit kwam het geregeld voor dat we totaal geen bereik hadden. Dat gaf wel een raar gevoel.

De dag afgesloten en lekker bij een plaatselijke Chinees gegeten (waar overigens geen chinees te bekennen viel in de bediening, wel zo bijzonder) en op tijd ons motel opgezocht.... morgen weer een vermoeiende dag op weg naar het uiterste zuiden van Australië, Lakes Entrance. Een rit van 309 km.