Vertrek Schiphol naar Singapore

13 november 2018 - Singapore (hotel), Singapore

Het voordeel van een dag eerder vertrekken naar Schiphol is natuurlijk dat je uitgerust aan je reis kunt beginnen en zo hebben we dat ook ervaren. Maandagochtend op tijd uit de veren en na een stevig ontbijt met de shuttle naar de luchthaven. Balie 29 moesten we inchecken en zo geschiedde, echter de incheckdame vroeg terloops nog even naar onze visa. Visa???welke visa. Nu moeten jullie weten dat we al maanden met de voorbereiding zijn bezig geweest, maar het woord Visa is nooit gevallen. Hoe kon me zo iets nu gebeuren, twee uur voor vertrek naar de verste bestemming ooit en dan de Visa vergeten aan te vragen. Ook de incheckdame keek ons verbaasd aan. Gelukkig kon er op de luchthaven via een snelle aanvraag de vier visa worden geregeld. Hilariteit alom, zeker Diaan wreef het er nog even in.

De vlucht verliep daarna overigens perfect, ondanks 11 uur vliegen en dik 11070 km. Goeie verzorging, prima stoelen en lekker rustig, maar van slapen kwam eigenlijk niets terecht.  Nu moet je weten dat we in een rij van drie zaten waarbij Diaan aan het raam zat.  Naast mij zat een Chinese dame die mij ergens gedurende de vlucht overviel met een oorverdovend gesnurk, lekker was dat. Om 06.00 uur kwamen we aan op Singapore, wat een prachtig vliegveld is dat zeg. De chauffeuse van de overigens prachtige luxe taxi die ons naar het hotel bracht, was alleraardigst en vertelde gelijk het een en ander over de stad. Aangekomen bij het hotel waren de kamers nog niet beschikbaar maar dat deerde niet. Om 09.30 uur stond onze eerste activiteit alweer op het programma. Met een gids werden we door het oude en nieuwe Singapore geleid. Prachtige ervaring met mooie wetenswaardigheden. Ergens haverwege, de trip duurde 3,5 uur, sloeg de vermoeidheid toch wel toe, zeker in combinatie met de temperatuur 32 graden en 80% luchtvochtigheid. Laten we zeggen dat we niet helemaal meer bij de les waren. Als het maar even kon plofte we links en rechts ergens op een muurtje of bankje om maar even uit te rusten. Gelukkig werd er ook gepauzeerd bij een foodcourt, hier hebben we heerlijk authentiek chinees gegeten. Zelfs Diaan die helemaal niet zo van chinees eten is, heeft genoten.  Na de tour zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we een uurtje geslapen, waarna we heerlijk konden bijkomen in het zwembad op het dak van het hotel. Tjits sloeg deze even over, zij plakte er een uurtje extra slaap tegenaan. De stad Singapore is in de avond indrukwekkend, prachtig gewoon. In en om ons hotel (Marina bay Sands) is er van alles te doen en vooral te zien. We hebben overigens nog niet alles gezien, maar we zijn er nog een dikke dag en gaan ook die weer optimaal benutten. In de verte lonkt Australië al.

Gegroet Ron en Diaan

1. Sandra:
    13 november 2018
    Ohhh heerlijk om jullie eerste verhaal al te lezen. De visa’s vergeten🤣🤣🙈, lig in een deuk hier! Dat zwembad op het dak kan idd echt niet worden overgeslagen na zo’n lange reis en meteen hop hop hop een tripje door Singapore. Groetjes van ons😘
  2. Nelly Geefshuysen:
    13 november 2018
    Leuk om jullie zo te volgen, ziet er allemaal geweldig uit.
  3. Tim:
    13 november 2018
    Visa vergeten hahaha zou mij ook gebeuren... of toch niet 😂
  4. Carla Jansen-Bons:
    13 november 2018
    Ja diaantje dat is nu echt wat voor jou,die visa's.
    Maar gelukkig allemaal goed gekomen,zwembadje zou ik ook niet hebben overgeslagen.veel plezier nog.
  5. Nicky & Alba:
    13 november 2018
    Geweldig weer genoten van dit verhaal , geniet er volle teugen van kan niet wachten wat het volgende is ❤️❤️
  6. Jan en mien rijvers.:
    13 november 2018
    Wat prachtig wij kunnen zo meegenieten van jullie vakantie.super dat zwembad.en de rest ook.lieve groetjes.
  7. Lizzy:
    13 november 2018
    Dat eten komt natuurlijk perfect uit daar voor jullie he !! En dat visa verhaal hahahah, fijne dag morgen nog daar ! Xx
  8. Monique Chompff:
    13 november 2018
    Oh jee de visa's.... maar goed dat het nog geregeld kon worden. Geniet nog van het mooie Singapore en verheugen ons op het volgende verhaal. Groetjes voor alle 4